Sinine Äratus Identiteedi ja Demokraatia noorte tippkohtumisel Roomas

You are currently viewing Sinine Äratus Identiteedi ja Demokraatia noorte tippkohtumisel Roomas

Sinise Äratuse juhatuse liikmed Eino Rantanen, Ronald Judin ja Tristjan-Erich Karjus võtsid osa 12.-14. oktoobril Roomas toimunud Euroopa Parlamendi poliitgrupi Identiteet ja Demokraatia (ID) noorte tippkohtumisest “Embrace our Heritage to Build our Future”.

Kui me Tallinnast välja lendasime, oli sombune hommik ja sooja 8 kraadi. Fiumicino lennujaamast väljudes võttis meid vastu soe päike ja 25 kraadi. Itaalias kestab suvi segamatult edasi.

12. oktoobri õhtul kohtusime hotelli Hassler siseõues teiste maade noortega. Pakuti tervitusjooke ja soolaseid suupisteid, tutvusime ja taaskohtusime. Eriliselt jäid meelde vestlused sakslastega, rumeenlastega ja tšehhidega. Pärast elavaid arutelusid pidas ürituse tervituskõne mitu itaalia korraldajat ja Itaalia asepeaminister ning taristu- ja transpordiminister Matteo Salvini.

13. oktoobril külastasime Itaalia parlamendi esindajatekoja hoonet, Montecitorio paleed. 17. sajandil ehitatud paleest osa lammutati ja asendati aastatel 1903-1927 juugendstiilis hoonega, mille keskel on poolkaarekujuline istungisaal. Istungisaali kõrval asub suur Transatlantico-nimeline saal, mille rigiidne valguslahendus meenutab 20. sajandi alguses üle Atlandi ookeani sõitnud laevade, sh Titanicu omi. Sellel reede hommikul oli esindajatekojas infotund. Kuigi presiidium oli suuresti kohal, istus saalis üksainus esindajatekoja liige.

Pärast parlamenti käisime ekskursioonil majandus- ja rahandusministeeriumis, mis tegutseb 1876. aastal valminud kilomeetrise ümbermõõduga Finantspalees. Suurt muljet avaldas Ciampi saal, mis on nimetatud endise Itaalia presidendi Carlo Azeglio Ciampi järgi. Ministeeriumis oli keelatud pilti teha, kuid Ciampi saal oli nii hingematvalt kaunis, et sellesse astudes haarasid kõik oma telefonide järele, mistõttu giidid meid noomima pidid. Saali laes asuv fresko, mis kujutab Itaalia allegooriat ja selle ühendamisele kaasa aidanuid, kasutab meisterlikult perspektiivi. Saali seintel on kaheksa imekaunist karüatiidi, kes kujutavad erinevaid ministeeriumeid.

Lisaks külastasime ministeeriumi raamatukogu, mille imposantsetel mahagonist riiulitel on hulk majandus-, geograafia- ja ajalooteemalisi teoseid itaalia ja muudes keeltes. Raamatukogu on uurimistööks avatud.

Meie tippkohtumise tippsündmus leidis aset hotelli Rome Life konverentsisaalis. Siin kõneles 18 noort ja väärikamat Euroopa konservatiivi ja rahvuslast meie ühisest kultuuripärandist, Euroopa praeguse aja väljakutsetest massiimmigratsiooni, demograafilise kriisi ja Euroopa majandust kahjustava ülalt peale surutud rohepöörde näol ning lahendustest neile. Kõnelejate seas oli Eino Rantanen, kes selgitas keskkonnasõbraliku poliitika rahvuskonservatiivseid aluseid ja rõhutas rahvuslaste vajadust keskkonna- ja energeetikateemadel ise aktiivselt sõna võtta, et võiksime end ümbritsevat loodust hoida ja väärtustada ilma elukvaliteedis suuri mööndusi tegemata.

Üritusele andis tooni juurde oht sattuda vasakpoolsete poliitilise vägivalla ohvriks. Nimelt oli Itaalia Antifa organiseerinud selle toimumise ajal ja kohal meeleavalduse, mis ka vägivaldseks muutus. Kohalik politsei pidi tippkohtumise turvamise eesmärgil meist veidi eemal tänavaid kinni panema ning astuma protestijatele vastu märulivarustuses; politseiga kakeldi. Meile oli see suureks üllatuseks, sest Eestis õnneks selliseid pahatahtlikke aktsioone ei toimu. Kui Antifa oleks taotlenud rahumeelset meeleavaldust, oleksid nad tõenäoliselt saanud oma sõnumi meile edasi anda, aga terroriga ähvardamine seekord vilja ei kandnud. Nimelt ei näinud me Antifad isiklikult: olukorra tõsidust andsid mõista vaid kohapeal filmitud videod. On hea meel, et Itaalia politsei teeb oma tööd hästi. Siiski paluti meil pärast kõnesid kiiremas korras lahkuda, sest politsei tahtis tänavad lahti teha.

Tippkohtumist kajastati ka Itaalia meedias. Võltsliberaalne ajaleht La Repubblica näiteks kirjutas, et Roomas kohtusid mitmekesiste maade äärmuslased. Neil päevil peetakse äärmuslasteks neid, kes taotlevad Euroopa põlisrahvuste ning nende keelte ja kultuuri säilimist läbi aegade – nagu on kirjas ka Eesti põhiseaduse preambulis.

Õhtu veetsime meeldivas restoranis, kus tutvusime tšehhidega vesteldes põhjalikult Tšehhi ajalooga. Selle järel tahtsime Einoga Vatikani külastada, kuid Vatikan on öösiti kinni – piiritara alt pääses läbi vaid jalalaba.

Tippkohtumine õnnestus igati. Tutvusime paljude noorteühenduste juhtidega, vahetasime ideid ja kontakte. Sõnavõtud andsid inspiratsiooni ja kinnitasid, et tulevikus saame Euroopa ühiseid kriise lahendada koostöös ja solidaarsuses. Sinine Äratus teeb endast oleneva, et järgmine ID noorte tippkohtumine leiaks aset Eestis.